منتديات رامي و أصدقاء جوستن تي في
عفوآ أنت لم تسجل بعد في المنتدي وستكون بعض الاقسام محجوبه عنك
يمكنك الآن التسجيل لن تستغرق بضعه ثوان وستصبح عضوآ معنا لتتمتع بكل أمكانيات المنتدي وكذلك إضافه المواضيع

منتديات رامي و أصدقاء جوستن تي في

المنتدي الرسمي لمشجعي رانيا نجيب الجزار ستار اكاديمي صور - فيديو - محمد علي المغربي ستار اكاديمي-محمود شكري ستار اكاديمي 7 -صور-اغاني-معلومات-شات-مسابقات-موسيقي-افلام عربيه -أفلام اجنبي-مسرحيات-برامج-المنتدي الرسمي ستار اكاديمي 8

الرئيسيةالبوابهس .و .جالتسجيلدخول
::::الآن وحصريآ بالمنتدي ::: بقاعه سينما رامي ::: يمكنكم مشاهدة و تحميل :: فيلم أذاعة حب : بطولة : منه شلبي :: فيلم :: الفيل في المنديل بطولة : طلعت زكريا :: فيلم سامي اكسيد ال كربون بطولة : هاني رمزي ودره :: فيلم المركب بطولة : يسرا اللوزي و رامز امير ::  فيلم الفاجومي  بطولة :صلاح عبد الله والهام شاهين و خالد الصاوي :: فيلم صرخة نمله بطولة : عمرو عبد الجليل و رانيا يوسف مع بداية عرضه بدور السينما

شاطر | 

تحليل الايفال العاشرادخلوا بسرعة

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
moghah
عضو جديد
عضو جديد

انثى

مُساهمةموضوع: تحليل الايفال العاشرادخلوا بسرعة   الإثنين 26 أبريل 2010 - 18:30

تحليل الايفال العاشر
اولا من المؤسف ما حدث من نصيف ورامى وزينة مع محمد رمضان قبل دخوله مع محمدعلى ليمثل معه ايفاله فقد افتعل رامى ونصيف مشكلة سخيفة وقام نصيف باهانى محمد رمضان متعمدا حتى توترت اعصابه وفجأة وجد محمد على نفسح وحيدا والمفروض يدخل ايفاله ونصيف ورامى بيلهوا رمضان بالخناق فتوتر محمد على ايضا ولم يستطع رمضان الدخولمعه الايفال فاضطر سلطان للدخول معه وقد كان محمد على فى قمة العصبية والتوتر وهذا شى مخزى لان محمد على عمره ما عمل مشكلة مع احد واعتقد انها حركة مقصودة
اما بالنسبة لتحليل الايفال من وجهة نظرى فهو كالاتى
شكرى :- مشهد غير منطقى نظرا لمدى الالامبالاة من شكرى جهة اسما فى هذه اللحظات وكانها شى مش موجود وايضا برود اسما عند اخباره انها حامل وكانه شى عادى الغناء كان جيدوالفكرة ان شكرى رايح فرحه وتاتى اسما لتخبره اها حامل
رمضان :- فى دور المجرم اللى عايز يهرب ويلتى البوليس ليقبض عليه ساعة انجاب زوجته لطفلهما لكن المشهد كان غامض ولم افهمه الا فى اخره اما الغناء كان جيد جدا
سلطان :- فى دور اللعب اللى حيسافر ليلعب فى كاس العالم ويضيع جواز سفره فلا يسافر صراحة المشهد كان ممل والغناء كان عادى
محمد على :- صراحة بدون تحيز افضل مشهد فى دور الصعيدى اللى عليه تار ولما يحاول يهرب يقتل صديقه هو الاخر مضطرا فى اطار كوميدى جدا اما الغناء رائع جدا رغم التوتر والعصبية الى تعرض ليه قبل دخوله الايفال
زينة :- مشهد ساذج هى تطل من البلكون تكلم نصيف وياتى رامى يضربها ثم يخرج ثم ياتى ثم يجرها مشهد بلا معنى اما الغناء كان عادى وفيه نشاز فى النوتات العالية
رحمة :- مشهد غغناقص تفاصيل لم افهم الا انها عايزة تشوف اخوها فى بغداد والجنود الامريكان يمنعوعها بس لااعرف اين اخوها ولا دواعى وجوده اما الغنا جيد
اسما : - مشهد حلو فى دور سيدة الاعمال اللى حتعمل صفقة ب20 مليون جنيه وتقوم السكرتيرة وسلطان بسرقة الفلوس صراحة الغير منطقى انها تمشى بحقيبة بها مبلغ مالى كبير المفروض شيكات اما الغناء فكان جيد
بدرية :- نفس مشهد سلطان مسافرة ويضيع جواز السفر ولكن المشهد يفتقد الروح والحماسة اما الغنا فجيد جدا فى اغنية مبقاش انا
طاهرة :- مشهد حلو فى دور البنت اللى تعمل امها حادث ثم تموت والمفروض انها تسلفر مع شخص ما وهو رمضان حقيقة لا اعرف هوه كان ايه بالنسبة لها اما الغنا اعتقد انها اخدت طبقة عالية مما ادى الى بعض النشاز فى العالى
نصيف ورامى :- فى مشهد واحد تقمصوا شخصيات مسلسل باب الحارة صراحة احلى ما فى المشهد اداء سلطان اما رامى فيؤدى كل الادوار بطريقة واحدة مصطنعة ونصيف كالعادة اما الغنا فكان من كل فيلم اغنية يعنى اجزاء من اغانى ورامى ونصيف نشزوا فى بعض النوتات خاصة العالية ونصيف فى اغنية اشتقنا كتير يا حبايب
بالنسبة لتقييم شكرى :-
افضل اربعة رامى نصيف محمد على محمد رمضان
اسوا ثلاثة زينة سلطان رحمة
من وجهة نظرى :- افضل ثلاثة محمد على محمد رمضان اسما
اسوا ثلاثة رامى زينة رحمة
ارجو منكم سعة الصدر وهذا رايى الشخصى وارجو من الزملاء الاعضاء المشاركة
جارة القمر
مشرف أداري
مشرف أداري

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تحليل الايفال العاشرادخلوا بسرعة   الإثنين 26 أبريل 2010 - 19:31

انتي فهمتي وحللتي من وجهة نظرك حلو وطبعا كل واحد على حسب اداركه راح يفسره

بس بجد يعطيكي الف عافية على مجهودك الرائع

محمد على ومحمد رمضان وزينة ورحمة عجبوني

ننتظرك دائما مشششكورة ياغالية

[center]يا ربِّ إنْ عـَظـُمتْ ذنوبي كثرة ً *** فلقد علمتُ بأنَّ عفوكَ أعظــمُ

إنْ كانَ لا يرجوكَ إلا مـُحســـن ٌ *** فبمـَنْ يلوذ ُ ويستجيرُ المجـرمُ

أدعوكَ ربـِّي كما أمرتَ تـضرُّعا ً*** فإذا رددتَ يدي فمنْ ذا يرحـمُ

ما لي إليكَ وسيلة ٌ إلا الرَّجـــــــا *** وجميل ظنـِّي ثمَّ أنيَّ مـُســـلمم

[/center]
basbosa
مشرف اول المنتدي
مشرف اول المنتدي

انثى
البلد : مصر

بطاقتي الشخصية
المدينه:
حكمه أعمل بها: الصمت

مُساهمةموضوع: رد: تحليل الايفال العاشرادخلوا بسرعة   الإثنين 26 أبريل 2010 - 20:28

اهلا يانور ازيك ياقمر حلو تحليلك بس انا معرفتش ايه هي المشكله الي حصلت بين نصيف ورمضان ؟ انا شفت بس خناقه كبيره وبيحوشو بينهم وبيشتمو بعض ..

المهم انا للاسف مشفتش كل الايفال بس حاقول رأي في الي شفته وليا عوده للتوبك هنا تاني بعد ماشوف الباقي ان شاء الله ..

ايفال زينه اتفق معاكي جدا فيه يا نور هي فعلا حسيتها وهي بتغني في حاجه غلط انامفهمش بصراحه في التكنيك بتاع الغنا بس ودني مكنتش مرتاحه لزينه زي العادي يعني وتمثيل زينه اصلا عمره ماعجبني .. هي كصوت رائع طبعا لاجدال بس في التمثيل اعتقد مش بتجيد التمثيل بالمره بس الايفال مش اد كده ومش مستواها ..اما رامي فهو صوت جميل بس بردو ممثل فاااااااشل بجد في ناس سبحان الله ملهاش تمثيل وربنا يكون حابيها بموهبه اخري .. نصيف احسن من زينه ورامي بالتمثيل

ايفال رحمه غنت حلو بصراحه البنت وكان الايفال بتاعها معقول هي بس كان مختصر شويه وكان محتاج شويه حبكه دراميه اعتقد يعني بس هي ايفالها كان مش بطال ..

ايفال البرنسس محمد مغربي والله العظيم بجد انا شفته احسن ايفال فيهم كلهم وبجد ضحكني اصلا هههههههههههههههه وبعدين عمل شخصية الشاب الي عليه التار باسلوب جميل جدا .. وغني اغنية فيلم الشبح وكاننت مناسبه جدااااااااا لمشهدده الصراحه والله ده من دون تحيز بجد .. بس اناشفت سلطان مش عارفه بعد ايفاله والا بعد ايفال مين سلطان بيقولو ياحمار اظاهر سلطان كان عاوزو يعمل حاجه او مغربي لخبطت حاجه عشان كده زعقله خوف علي مصلحته

هي دي الايفالات الي انا شفتها بصراحه الباقي لسه عشان النت كان وحش اوي عندي ليا عوده تاني يانور عشان اشاركك الرأي في الايفالات الاخري للطلاب

يابن ادم لاتدبر الامر فإن اولىَ التدبير هلكىَ سلم الامر إلينا فنحن اولىَ بِك مِنك
basbosa
مشرف اول المنتدي
مشرف اول المنتدي

انثى
البلد : مصر

بطاقتي الشخصية
المدينه:
حكمه أعمل بها: الصمت

مُساهمةموضوع: رد: تحليل الايفال العاشرادخلوا بسرعة   الإثنين 26 أبريل 2010 - 22:45

بـــــــــــــــــــــــــاك مع الايفالات الجديده ..

اولا ايفال شكري : مبدئيا صراحه يعني كان المشهدماشي حلو وكان شكري كويس اوي في الاول بس اول مادخلت اسما المشهد بقي غريب ومش مفهوم لا هي عرفت تمثل ولا ساعدته في التمثيل وهو معملش حاجه يعني كان علي رأيك يا نور في برود في المشهد وبعدين اسما بجد بوزت المشهد خاااااالص وبعدين واحده رايح تقول لواحد انا حامل تقوله اناحامل باي معاكي رقم تلفوني وربنا المشهد بقي اهبل اوي بعد كده .. الغنا انا شايفه ان شكري غني كويس بس هنج في النص بس غنا كان مش بطال ..

ثانيا ايفال سلطان : تمثيله كان حلو سلطان والله بحب تمثيله في اقناع اكتر من ناس تانيه يعني بس الاغنيه حاساه مكنتش راكبه علي المشهد كان حقه اختار اغنيه تانيه بس هو غني حلو اوي وصوته كان جميل صراحه .. وليا تعليق علي سلطان بس حاقوله في الاخر ..

ثالثا ايفال اسما : الفكره حلوة انك عاوزه تعرفي ان الناس ملهاش امان اوكي بس بالطريقه الساذجه دي ! واحده ماشيه بعشرين مليون جنيه في الشنطه لييييييييييييييه هبل هو والا هبل مفيش تحويل بنوك ولا شيكات !! وبعدين اول مادخلت عليهم طاهره جت تاخد الشنطه هي شدتها منها ده دلاله علي انها مش مأمنها .. ازاي بقي ازززززاي وهي رايحه تظبط حالها عشان العملا بتوعها دول تسيب الشنطه كده عادي !! غنت اسما حلو انا شايفه ان غناها كان جميل والاغنيه لايقه علي الفكره بس الفكره اتنفذت بسذاجه ..

رابعا ايفال بدريه : معرفش بصراحه بدريه افكارها مش اد كده تمثيلها كان مش حلو ورحمه كمان بوزت المشهد معاها يعني مقتنعتش حسيت ان الناس دي بتستعبطني صراحه بجد يعني ايه الي اانا بقرا التلقون رن ستار اكاديمي والباسبور ضاع وحبيبها خده ومش حيرجعه وبعدين تقولها رحمه حيرجعه انا حكايته وحيرجعه والنبييييييييييييي بالسهوله دي ماعلينا من دي ايه علاقة الاغنيه بالمشهد هي عاوزه الباسبور الي يرجع مش الواد بتغني للباسبور لو مرجعتش ليا بقلبك تاني هنا .. بتغني للباسبور والا لحبيبها والا لمين بالظبط

اما عن الغنا غنت جمييييييييل جدا اداء رائع فعلا لبدريه يستحق الاشاده ..

خامسا ايفال طاهره : طاهره سؤال يعني واحده داخله علي اختها البيت مفزوعه بتقولها ماما في المستشفي .. اوكي طيب البنت بتسبها وتخرج وتروح لمامتهاعل يالمستشفي وانتي قعده تلومي حظك حنجيب الفلوس منين وجي محمد حبيبك وقالك انا حاسافر ياطاهره جاتللي فرصه حلوة اوكي كل ده جميل جدا ازاي تيجي بعد كده الممرضه تقولك ماما ماتت
وبعدين صريخ صريخ بجد مشهد عجيب ياطاهره عجيبببببببب مفيهوش منطقيه بالمره

اما عن الغنا فكانت من وجهة نظري كويسه غنت حلو والاغنيه لايقه علي المشهد

سادسا ايفال رمضان : فكره حلوة اوي يارمضان بجد ومثلتها حلو ورحمه كان تمثيلها حلو معاك اوي .. اما الصوت رررررررررررررررررائع يامحمد كالعاده بصراحه انت صوت جامد لا يعلي عليه ياقمر بجد الله يحفظك وان شاء الله توب فايف ياقمر

سابعا : ايفال رامي ونصيف : وربنا مافهمه منه حاجه .. يعني هما خناق وصلح وبعدين ده بيغني وده بيغني مفهمتش بس هي الاسلوب في التمثيل جديد والفكره جديده بس ممكن جدا الي مش فاهمينه ومش عاجب البعض يخلي نصيف ورامي توب وان علي فكره .. بس انا عن نفسي مبحبش رامممممممممي يمثل مينفعش وربنا مينفعش مش عارف يمثل خالص نصيف احسن منه

الغنا رامي ونصيف كان صوتهم حلو فعلا بالايفال يعني كل واحد اد منطقته

ملاحظه :ملاحظتي عن سلطان بجد وبدون مجاملات هو فاكهة اي مشهد وبيمثل بطريقه ررررررررررائعه مع اصحابه في مشهد ططاهره كان تحفه وعسل اقنعني انه حرامي ومشهد مغربي بجد كان جممميل ومشهد نصيف ورامي بجد كان علي اد المسؤاليه .. ولازم يتخانقو عليه علشان يمثل معاهم بجد بيدي المشهد طعم ولون وممكن في مشاهد لاصحابه هو الي بينجح بدوره اكتر منهم وده لاحظته من الايفال الي فات .. وجود سلطان باي مشهد بيعلي المشهد جدا

بس ده رأي عن الايفال بس التوب والنومنيه مقدرش احدد في الفتره دي خااااالص لانه بجد الفتره بقت حرجه جدا ومعرفش مين الي ممكن يطلعوه نومنيه .. مرسي يانور علي التحليل ومنتظرينك الاسبوع القادم بتحليل جديد .. واشوفك بكره بعد النومنيه ان شاء الله وميكونش فيها مغربي بإذن الله

يابن ادم لاتدبر الامر فإن اولىَ التدبير هلكىَ سلم الامر إلينا فنحن اولىَ بِك مِنك
senedrela
مشرف قسم
مشرف قسم

انثى
البلد : ام الدنيا
العمل/الترفيه : النت والسفر

بطاقتي الشخصية
المدينه:
حكمه أعمل بها: صور ابى

مُساهمةموضوع: رد: تحليل الايفال العاشرادخلوا بسرعة   الثلاثاء 27 أبريل 2010 - 0:12

يسلمووووووووو اللة يعطيكم الف عااااافية

تحليل الايفال العاشرادخلوا بسرعة
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1