منتديات رامي و أصدقاء جوستن تي في
عفوآ أنت لم تسجل بعد في المنتدي وستكون بعض الاقسام محجوبه عنك
يمكنك الآن التسجيل لن تستغرق بضعه ثوان وستصبح عضوآ معنا لتتمتع بكل أمكانيات المنتدي وكذلك إضافه المواضيع

منتديات رامي و أصدقاء جوستن تي في

المنتدي الرسمي لمشجعي رانيا نجيب الجزار ستار اكاديمي صور - فيديو - محمد علي المغربي ستار اكاديمي-محمود شكري ستار اكاديمي 7 -صور-اغاني-معلومات-شات-مسابقات-موسيقي-افلام عربيه -أفلام اجنبي-مسرحيات-برامج-المنتدي الرسمي ستار اكاديمي 8
 
الرئيسيةالبوابهس .و .جالتسجيلدخول
::::الآن وحصريآ بالمنتدي ::: بقاعه سينما رامي ::: يمكنكم مشاهدة و تحميل :: فيلم أذاعة حب : بطولة : منه شلبي :: فيلم :: الفيل في المنديل بطولة : طلعت زكريا :: فيلم سامي اكسيد ال كربون بطولة : هاني رمزي ودره :: فيلم المركب بطولة : يسرا اللوزي و رامز امير ::  فيلم الفاجومي  بطولة :صلاح عبد الله والهام شاهين و خالد الصاوي :: فيلم صرخة نمله بطولة : عمرو عبد الجليل و رانيا يوسف مع بداية عرضه بدور السينما

شاطر | 
 

 يوميات حلبنتيشي(الحلقه6)لو شفت وشك هنا حطردك

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
كاتب الموضوعرسالة
gaber1
مشرف أداري
مشرف أداري
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 2368
العمر : 39
البلد : مصراوييييييييييييييي قوي اخر حاجه
العمل/الترفيه : بسرح بعربيه بطاطا
تاريخ التسجيل : 14/11/2008

بطاقتي الشخصية
المدينه:
حكمه أعمل بها: الطاقه

مُساهمةموضوع: يوميات حلبنتيشي(الحلقه6)لو شفت وشك هنا حطردك   الثلاثاء 25 نوفمبر 2008 - 17:40

تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :

العواف يااهل الموقع ايه الاخبار يلا برتوكول كل يوم اقفلو الببان علشان الصوت والضحك جاهزين يلا نبداهي.......


اولا شيخ المسجد وامامه في علاقه بينا جميله جدا من رمضان الي فات الراجل ده يا بيحبني جدا يا بيكرهعني جدا

علشان لما بكون معاه في اي

من اسبوعين في صلاه الجمعه حدث موقف وربنا حسسني اني فعلا منحوس

او في حاجه غلط بتحصلي انا بالذات الا و حوار لازم يقولي مش عاوز اشوف وشك تاني ولو جيت الجامع حخلي

العامل يطردك بره هههههههههههههههههه ليه بقه؟

هو كل ما يتكلم في موضوع واعلق عليه القيه بيضحك وربنا مببقي قصدي اضحكه

المهم عملنا اتفاقيه رجاله اني لما اروح المسجد مقعدش

في الطابق الاول يعني قدامه اقعد في الطابق التاني مع العيال الصغيره علشان ميشغلوهوش بالحركه لما يخطب يوم الجمعه

ومع اني كنت حاسس بالغيظ وان طلبه ده فيها اهانه لي كراجل اني

اقعد مع العيال بس قلت ولا يهمك ياد حيحسبوك ابو عيل منهم وقاعد معاه علشان الواد ميتشقاش

وعلي راي المثل دعه يذهب ---دعه يمر متبقاش قفل وتحبكها اوي كده المهم يوم الجمعه

ده ليه طقوس معينه عندي يعني لازم اتهبب استحمي علشان يبقي شكلي كويس وابيض كده وموردواموووور

والي يشفني بالجلبيه البيضا والطقيه يقول يا سلالالالام علي التقوه والايمان احب

انا اوي اعيش الجو ده المهم روحت بدري والشيخ بيقري لسه القران الكريم والخطبه مبداتش

اصلا لقيت باب الدور التاني مقفول طيب والحل قلت هو يعني الشيخ حيعلقني لو قعدت في الدور

الاول وربنا لقاعد بس في الصفوف الخلفيه تمام كده...تمام

صليت تحيه المسجد وبقيت بحاول ان الشيخ ميشوفنيش قبل الخطبه علشان لو شفني مؤكد ولا حيهمه وحيقولي روح او اطلع

فوق .طيب هولما بيشوفني بيضحك وانا مالي؟

وربنا مبضحكه ولا بقول تعليق يضحك بس هو منفسن مني شكله كده المهم كله تمام الشيخ خلص قرايه الجزء والامام طلع المنبر وكل شئ تمام

التمام وبدا الخطبه ولقيته بصلي روحت حاطت عيني في الارض شويه وببص تاني لقيته بيبرئلي وبيعمل حركات بعينه معناها اطلع فوق

قلت وربنا منا طالع لو قمت دلوقت ممكن الناس تقول اني عملت حاجه نقضت الوضؤ بتاعي ويبقي منظري وحش

طبعا عارفين اقصد ايه من غير تفسير المهم شكل الشيخ استسلم بالامر

الواقع وانا كنت منؤدب جدا ومببصلوش ولا بعمل اي حاجه وشويه حصل الي مكنتش متوقعه ابدااااااااااااااا

الراجل الي قاعد جمبي ملقاش كتف حنيين ينام عليه اثناء الخطبه الا كتف العبد لله

لقيت راس نازله بحنيه ورشاقه علي كتفي مع سماع اصوات الموسيقي الحالمه (بيشخر)

طبعا ممنوع اي حد يتكلم اثناء الخطبه ولا يهزه ولا يبدو اي حركه للصلاه بتاعته متنفعش طبعا اخينا

واخدراحته علي الاخر وبدا وت الشخير يعلو شيئا فشيئاوانا ابصله انه يصحه ابدا

اتهببت عرقت وبصه ليه وبصه للامام لقيت الامام بص علي وعلي راس اللوح الي نايم

علي كتفي وبدا وشه يضحك ويكتم الضحكه ويكمل وبعدين عينه تيجي نحيتي تاني يحصل الي حصل تاني

حسيت وربنا ان الخطبه حتخلص من هنا وحيسلم ويجري ورايا بخرطوم الحنفيه

وفين يوجعك مع اني اهوه معملتش حاجه اهوه وبين الجزء الاول من الخطبه والجزء التاني الي بندعي فيه قلت للراجل

يا اخينا صاحب الوكانده بيقولك الحساب علشان عاوزين نقفل ممكن

تشوفلك لوكانده تانيه علشان كتفي وجعنيوبكلللللللللللل برود

قالي انا مش نايم يا حضرت انا صاحي قلتله امال حاطت راسك لي كتفي علي اساس انا بفكرك بحنان الام المهم الشيخ قام تاني

علشان يكمل الخطبه وربنا نفس الي حصل حصلتاني الراجل نام تاني علي ام كتفي واكنه مش نايم لا ميت ميت

سلمت امري لله وقلت خلاص هانت والخطبه تخلص ونترحم من عم الحنوين

دهالخطبه خلصت من هنا وقومنا نصلي صلاه الجمعه والشخ نازل من علي المنبر

بيبصلي اكنه بيقولو ورحمه ابوك من سيبك الامتكسر النهارده وبنساوي الصفوف لقيت اخينا جاي جمبي

قلتله نعم نعم يتقف قدام يتقف ورا متقفش جنبي المهم طلعت قدام ومسبتلوش فرصه يرد

المهم خلصت الصلاه من هنا وصليت السنه وبتسحب علشان امشي لقيت الي مسكني وقالي كلم مولانا

عوزك قلتله يا عم بكر قوله ملقتوش حيجيلك في صلاه العصر قالي اقول لمين بص كده ببص لقيته بيبرقلي تبريقه سوده

بعيد عنكم قلت ما بدهاش اروح في الزحمه كده علشان ميقوليش كلا

م مش عاوز اسمعه وجاي اسلم راح مسلم وماسك ايدي وقالي استني لو مشيت وربنا لبلغ عنك انك بتسرق الجزم من الجامع

قلتله وعلي ايه اديني مرزوع اهوه المهم خلص كلام مع الناس

المصليين وفضالي انا بقه قالي فاكر في رمضان في الاعتكاف لما بوظت لينا الاعتكاف وقعد تضحك المعتكفين

قلتله يا شيخ وربنا هما الي بيضحكو كل ما اقول حاجه ايه الظلم ده قالي المهم

انا مش قلتلك اطلع فوق الدور التاني ساعه الصلاه مش عاوز اشوفك هنا

قلتله ليه ياشيخ قالي يابني انت تروح تشتغل بلياتشو كومديان اي حاجه لاكن متخلنيش ابص في وشك يابني منظري

حيبقي ايه لما اضحك وانا بخطب قلتله صح والله يا مولانا شكلك حيبقي كوخ خالص

قالي كوخ طيب وحياه الي انا حجت له وبصلي له لو شفت وشك هنا تاني في صلاه الجمعه لبعد الصلاه

اعبطك ومدك علي رجلك ولسه بينادي لعم بكر خادم المسجد حطيت ديلي في سناني وهاتك يا جري

ههههههههههه اه وربنا هههههههههههههههههههههههه يلا سلامووووووز

جبورررررررررررررررررررررررررررر]


عدل سابقا من قبل gaber1 في الأربعاء 16 يونيو 2010 - 2:45 عدل 1 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

كاتب الموضوعرسالة
رانوش
أنشط الأعضاء مرشح أشراف
أنشط الأعضاء مرشح أشراف
avatar

انثى
عدد الرسائل : 14769
العمر : 26
البلد : مصر
العمل/الترفيه : طالبة جامعية
تاريخ التسجيل : 03/04/2010

بطاقتي الشخصية
المدينه: المنصورة
حكمه أعمل بها: اعمل لدنياك كانك تعيش ابدا واعمل لاخرتك كانك تموت غدا

مُساهمةموضوع: رد: يوميات حلبنتيشي(الحلقه6)لو شفت وشك هنا حطردك   الجمعة 6 أغسطس 2010 - 4:59

حراااااااااااااااااااااااااام عليك يا هشام بجد هتموتنى مش قادرة ههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
موجه
مؤهل للمراقبه بالمنتدي
مؤهل للمراقبه بالمنتدي
avatar

انثى
عدد الرسائل : 987
العمر : 29
البلد : أرض الله واسعة
العمل/الترفيه : حاطه ايدى على خدى ومستنيه الفرج
تاريخ التسجيل : 10/06/2010

بطاقتي الشخصية
المدينه: احلى مدينة
حكمه أعمل بها:

مُساهمةموضوع: رد: يوميات حلبنتيشي(الحلقه6)لو شفت وشك هنا حطردك   السبت 21 أغسطس 2010 - 15:11

اه يانى ههههههههههههههههههههههههههههههههه

هطق من الضحك ههههههههههههههههههههههه

تعرف بابا جه يشوفنى بيعمل ايه لما سمعنى بضحك بالشكل ده

وخليته يقرا عشان ميقولش عليا مجنونه

وقعد يصحك جنبى ههههههههههههههههههههههههههه

يالا ياعم ابسط خدت شهاده الايذو من بابا

بس انا بعذر امام المسجد لانى بموت من الضحك وانا معاك من غيرك ما اشوفك

الله يساعده بقى بيشوفك صوت وصوره الله يعينه عليك بقى

تعرف اكيد الامام ده بيحبك اوى

لان عمر الواحد ما يكره حد بيرسم على وجهه الابتسامه

بس مش كل الضحك ومش فى اى وقت

لان فى اماكن ومواقف الضحك فيها بيبقى قله زوق وعدم احترام

المهم اضحك وضحكنا معاك خلينا نفرج عن نفسنا

الضحك بقى عمله نادره اليومين دول وانت اندر

تسلم يا احلى هشام بالدنيا

والله وحشتنى توبكاتك عشان كده بقلب فى القديم وبقراه

امتى ترجع وتنورنا من تانى بالجديد


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
رانا السيد
مشرف قسم
مشرف قسم
avatar

انثى
عدد الرسائل : 10868
العمر : 26
تاريخ التسجيل : 30/03/2010

بطاقتي الشخصية
المدينه: الاسكندريه
حكمه أعمل بها: الحمد للله ميه ميه

مُساهمةموضوع: رد: يوميات حلبنتيشي(الحلقه6)لو شفت وشك هنا حطردك   الإثنين 30 أغسطس 2010 - 17:54

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه حرام عليك هشوم حتى الشيخ مش سيبوة


هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه بصراحة عنه حق ياهشوم هو كدة فى موقف صعب


تخيل وانت بتخطب اتعرض لموقف مضحك حتعمل ايه غير ان تضحك


ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه


ضحكتنى والله ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه


يعنى اكيد كل مايشوفك يفتكر لما كونت بتضحكهم فى الاعتكاف ههههههههههههههههههههههههههههههههه

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سمورة
أنشط الأعضاء مرشح أشراف
أنشط الأعضاء مرشح أشراف
avatar

انثى
عدد الرسائل : 11319
العمر : 29
البلد : بورسعيد
العمل/الترفيه : اغليس على خلق الله فى الرايحه والجايه
تاريخ التسجيل : 19/05/2010

بطاقتي الشخصية
المدينه:
حكمه أعمل بها: البحر والشمس وقت الغروب

مُساهمةموضوع: رد: يوميات حلبنتيشي(الحلقه6)لو شفت وشك هنا حطردك   الخميس 30 سبتمبر 2010 - 22:00

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه


عنده حق يضحك ويطردك كمان


هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
يوميات حلبنتيشي(الحلقه6)لو شفت وشك هنا حطردك
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 2 من اصل 2انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات رامي و أصدقاء جوستن تي في :: منتديات رامي :: قسم الشعر والأدب والقصه :: قسم خاص :: الشعر الحلبنتيشي لأخونا الغالي جابر-
انتقل الى: