منتديات رامي و أصدقاء جوستن تي في
عفوآ أنت لم تسجل بعد في المنتدي وستكون بعض الاقسام محجوبه عنك
يمكنك الآن التسجيل لن تستغرق بضعه ثوان وستصبح عضوآ معنا لتتمتع بكل أمكانيات المنتدي وكذلك إضافه المواضيع

منتديات رامي و أصدقاء جوستن تي في

المنتدي الرسمي لمشجعي رانيا نجيب الجزار ستار اكاديمي صور - فيديو - محمد علي المغربي ستار اكاديمي-محمود شكري ستار اكاديمي 7 -صور-اغاني-معلومات-شات-مسابقات-موسيقي-افلام عربيه -أفلام اجنبي-مسرحيات-برامج-المنتدي الرسمي ستار اكاديمي 8
 
الرئيسيةالبوابهس .و .جالتسجيلدخول
::::الآن وحصريآ بالمنتدي ::: بقاعه سينما رامي ::: يمكنكم مشاهدة و تحميل :: فيلم أذاعة حب : بطولة : منه شلبي :: فيلم :: الفيل في المنديل بطولة : طلعت زكريا :: فيلم سامي اكسيد ال كربون بطولة : هاني رمزي ودره :: فيلم المركب بطولة : يسرا اللوزي و رامز امير ::  فيلم الفاجومي  بطولة :صلاح عبد الله والهام شاهين و خالد الصاوي :: فيلم صرخة نمله بطولة : عمرو عبد الجليل و رانيا يوسف مع بداية عرضه بدور السينما

شاطر | 
 

 الدنيا حلوه ولالا ؟؟ موضوع مهم

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
الهمسه بتقوينــــى
عضو جديد
عضو جديد
avatar

انثى
عدد الرسائل : 31
العمر : 25
البلد : مصــريه وافتخـــر
العمل/الترفيه : بحب جدا اكتب واغنـى ادعولى انى احققهم يــــارب ..جيجى الهمسه وحشانى
تاريخ التسجيل : 25/06/2010

مُساهمةموضوع: الدنيا حلوه ولالا ؟؟ موضوع مهم    الخميس 1 يوليو 2010 - 20:09

بسم الله الرحمن الرحيم

في اغنية سمعتها للمرحوم فريد الاطرش

يقول فيها

الحياة الحلوة بس نفهمها



عندي سؤال

هل فعلا الحياة الحلوة ؟؟؟؟؟؟

لو كانت هي حلوة ليش من نسأل اي شخص عن حياته نلقاه يقول

حياتنا صايرة ملل ؟؟؟

ولو فعلا هي ملل مثل مايقول اشلون نقدر نقلبها لحياة حلوة ؟؟؟

ولو كنا نشعر انها حلوة كيف نقدر نخليها تستمر بحلاوتها ؟؟؟

هل احنا السبب في هذا الشئ ان نخلي حياتنا ملل؟؟

ام فعلا كل ماحوالينا يجبرنا نشعر بهذا الشئ ؟؟؟

عدة اسألة تراودني بخصوص هذا الموضوع

ياليت اذا ممكن نتناقش فيه يمكن نطلع بحل يبدل حياتنا للافضل

والله يجعل كل ايامكم وحياتكم كلها سعادة

جيجي الهمسه وحشانى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الهمسه بتقوينــــى
عضو جديد
عضو جديد
avatar

انثى
عدد الرسائل : 31
العمر : 25
البلد : مصــريه وافتخـــر
العمل/الترفيه : بحب جدا اكتب واغنـى ادعولى انى احققهم يــــارب ..جيجى الهمسه وحشانى
تاريخ التسجيل : 25/06/2010

مُساهمةموضوع: رد: الدنيا حلوه ولالا ؟؟ موضوع مهم    الجمعة 2 يوليو 2010 - 17:05

يااااااااااااااارب تعجبكم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ميرو المصراوية
مشرف قسم
مشرف قسم
avatar

انثى
عدد الرسائل : 3935
العمر : 28
البلد : اسكندرانية عروسة البحر المتوسط
العمل/الترفيه : ماوريش حاجة
تاريخ التسجيل : 02/04/2010

بطاقتي الشخصية
المدينه: اسكندرية
حكمه أعمل بها: بات مظلوم ولا تباتش ظالم

مُساهمةموضوع: رد: الدنيا حلوه ولالا ؟؟ موضوع مهم    الجمعة 2 يوليو 2010 - 17:30

مفيش حاجة بتفضل على حالها يا جيجى والدنيا مش حتفضل على طول مبتسمة لنا ومش حتفضل قافلة بابها فى وشنا يعنى انا بؤمن بالمثل اللى بيقول يوم ليك ويوم عليك لانه مثل صح بس السعادة تمنها غالى والكل بيتمناها الله يناولها للكل يارب تسلمى يا جيجى مواضيعك كلها جميلة ولها هدف

_________________


I love you I love you I love you

I love you I love you

I love you

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
عاشقه الورد
مشرف قسم
مشرف قسم
avatar

انثى
عدد الرسائل : 1701
العمر : 29
البلد : ام الدنيا
تاريخ التسجيل : 10/04/2010

بطاقتي الشخصية
المدينه:
حكمه أعمل بها:

مُساهمةموضوع: رد: الدنيا حلوه ولالا ؟؟ موضوع مهم    الجمعة 2 يوليو 2010 - 17:41


بصى يا ستى الدنيا طبعا عمرها ما كانت حلوة على طول
ولا وحشه على طول ولا عمرها هتبقى كده بس
المهم اننا نحاول نستمتع بكل لحظه حلوة تمر
علينا وعلشان نتخلص من الملل نحاول
نعمل حاجة مفيده وبنحبها ونلاقى
فيها نفسنا والشئ الوحيد اللى
ممكن يشعرك بالسعاده هو
الاحساس بالرضى شكرا
جيجى على الموضوع

_________________
وحشتينا جدآ
أدراه المنتدي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الهمسه بتقوينــــى
عضو جديد
عضو جديد
avatar

انثى
عدد الرسائل : 31
العمر : 25
البلد : مصــريه وافتخـــر
العمل/الترفيه : بحب جدا اكتب واغنـى ادعولى انى احققهم يــــارب ..جيجى الهمسه وحشانى
تاريخ التسجيل : 25/06/2010

مُساهمةموضوع: رد: الدنيا حلوه ولالا ؟؟ موضوع مهم    الجمعة 2 يوليو 2010 - 19:42

كلامكم جميل جداااااا بجد

ميرسى ليكم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
دعاء الكروان
مؤهل للمراقبه بالمنتدي
مؤهل للمراقبه بالمنتدي
avatar

انثى
عدد الرسائل : 852
العمر : 34
تاريخ التسجيل : 26/03/2010

مُساهمةموضوع: رد: الدنيا حلوه ولالا ؟؟ موضوع مهم    الجمعة 2 يوليو 2010 - 22:01

الدنيا مش حلوه ليه ايه الحلو اللى فيها

يعنى الناس اللى احنا بنحبهم بيضيعو مننا ونفقدهم ويسيبونا لوحدنا


واللى متجوزه مش مبسوطه واللىمش متجوزه عايزه تتجوز واللى بيشتغل مش مبسوط

واللى معاه عايز زياده واللى مش معاه نفسه يبقى عنده كل حاجه


لا اله الا الله محمد رسول الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الهمسه بتقوينــــى
عضو جديد
عضو جديد
avatar

انثى
عدد الرسائل : 31
العمر : 25
البلد : مصــريه وافتخـــر
العمل/الترفيه : بحب جدا اكتب واغنـى ادعولى انى احققهم يــــارب ..جيجى الهمسه وحشانى
تاريخ التسجيل : 25/06/2010

مُساهمةموضوع: رد: الدنيا حلوه ولالا ؟؟ موضوع مهم    الجمعة 2 يوليو 2010 - 22:15

عندك حقك فى كل كلمه فعلا دا اللى بيحص

بس نقول ايه الحمد الله على كل شــئ

اهى كل واحد مش عاجب حاله فى الدنيـــا دى

ميرسى ياقمر على التعليق
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد على محمد
عضو نشيط
عضو نشيط


ذكر
عدد الرسائل : 100
العمر : 28
البلد : مصر
تاريخ التسجيل : 27/06/2010

مُساهمةموضوع: رد: الدنيا حلوه ولالا ؟؟ موضوع مهم    الأحد 4 يوليو 2010 - 2:58

الحياة كل يوم فى حال
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
كنوز
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

انثى
عدد الرسائل : 135
العمر : 27
البلد : الجزائر
العمل/الترفيه : طالبة وقريبا التحق بالجامعة
تاريخ التسجيل : 11/05/2010

بطاقتي الشخصية
المدينه:
حكمه أعمل بها: الطاقه

مُساهمةموضوع: رد: الدنيا حلوه ولالا ؟؟ موضوع مهم    الأحد 4 يوليو 2010 - 13:48

الدنيا حلوة للي يعرف يعيشها والي يمل منها تغلق عليه كل ابواب الراحة وتخليه في حيز ضيق اوي
هي فعلا حلوة بس افتكري دايما
الدنيا دار ممر وليست دار مقر
وشكرا علىالتوبيك الحلوة دة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حنين
مشرف قسم
مشرف قسم
avatar

انثى
عدد الرسائل : 5548
العمر : 27
البلد : بورسعيد
تاريخ التسجيل : 30/04/2010

بطاقتي الشخصية
المدينه: بوووورسعيد
حكمه أعمل بها: لا تترك عمل اليوم الى الغد ممكن لبعد الغد

مُساهمةموضوع: رد: الدنيا حلوه ولالا ؟؟ موضوع مهم    الأحد 4 يوليو 2010 - 13:53

على راى ميرو مفيش حاجة بتفضل على حالها زى مكل حاجة مبتفضلش على حالها الدنيا زى مهى حلوة بردو مش ديما مشكورة على التوبك جيجى تسلم الايادى

_________________






الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الهمسه بتقوينــــى
عضو جديد
عضو جديد
avatar

انثى
عدد الرسائل : 31
العمر : 25
البلد : مصــريه وافتخـــر
العمل/الترفيه : بحب جدا اكتب واغنـى ادعولى انى احققهم يــــارب ..جيجى الهمسه وحشانى
تاريخ التسجيل : 25/06/2010

مُساهمةموضوع: رد: الدنيا حلوه ولالا ؟؟ موضوع مهم    الأحد 4 يوليو 2010 - 16:54

فعلا والله ياجماعه عندكم حق

يارب يحلى ايامنا وكلها سعاده وفرح من عندك

بشكرك كل واحد فيكم ميرسى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
جارة القمر
مشرف أداري
مشرف أداري
avatar

انثى
عدد الرسائل : 5694
العمر : 32
تاريخ التسجيل : 22/11/2008

مُساهمةموضوع: رد: الدنيا حلوه ولالا ؟؟ موضوع مهم    الأحد 4 يوليو 2010 - 17:10



الروتين المميت هوالى بيولد الملل


واحنا بايدنا نغير الملل دة بتغير نظام حياتنا


ان شالله حتى نغير مكان كرسي موضوع مكانو


بس لو جيتي للحق مش حلوة الحياة دايما حلوة


يعني لازم يكون شوية مر شوية بصل


عشان نحس بطعم العسل لما يجينا


وربنا يجعل ايامنا كلها سعادة وهنا ويبعد عننا الحزن والضنا



_________________







[center]يا ربِّ إنْ عـَظـُمتْ ذنوبي كثرة ً *** فلقد علمتُ بأنَّ عفوكَ أعظــمُ

إنْ كانَ لا يرجوكَ إلا مـُحســـن ٌ *** فبمـَنْ يلوذ ُ ويستجيرُ المجـرمُ

أدعوكَ ربـِّي كما أمرتَ تـضرُّعا ً*** فإذا رددتَ يدي فمنْ ذا يرحـمُ

ما لي إليكَ وسيلة ٌ إلا الرَّجـــــــا *** وجميل ظنـِّي ثمَّ أنيَّ مـُســـلمم


[/center]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الهمسه بتقوينــــى
عضو جديد
عضو جديد
avatar

انثى
عدد الرسائل : 31
العمر : 25
البلد : مصــريه وافتخـــر
العمل/الترفيه : بحب جدا اكتب واغنـى ادعولى انى احققهم يــــارب ..جيجى الهمسه وحشانى
تاريخ التسجيل : 25/06/2010

مُساهمةموضوع: رد: الدنيا حلوه ولالا ؟؟ موضوع مهم    الثلاثاء 6 يوليو 2010 - 22:10

عسوله ياقمر والله الكلمتين اللى عجوبنى منك دول هههههههههههههه

يعني لازم يكون شوية مر شوية بصل


عشان نحس بطعم العسل لما يجينا

ميرسى ليكى ياقمر التعليق جاااااامد وفعلا عندك حق فى كل كلمه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
الدنيا حلوه ولالا ؟؟ موضوع مهم
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات رامي و أصدقاء جوستن تي في :: منتديات رامي :: القسم العام :: مواضيع عامه-
انتقل الى: