منتديات رامي و أصدقاء جوستن تي في
عفوآ أنت لم تسجل بعد في المنتدي وستكون بعض الاقسام محجوبه عنك
يمكنك الآن التسجيل لن تستغرق بضعه ثوان وستصبح عضوآ معنا لتتمتع بكل أمكانيات المنتدي وكذلك إضافه المواضيع

منتديات رامي و أصدقاء جوستن تي في

المنتدي الرسمي لمشجعي رانيا نجيب الجزار ستار اكاديمي صور - فيديو - محمد علي المغربي ستار اكاديمي-محمود شكري ستار اكاديمي 7 -صور-اغاني-معلومات-شات-مسابقات-موسيقي-افلام عربيه -أفلام اجنبي-مسرحيات-برامج-المنتدي الرسمي ستار اكاديمي 8
 
الرئيسيةالبوابهس .و .جالتسجيلدخول
::::الآن وحصريآ بالمنتدي ::: بقاعه سينما رامي ::: يمكنكم مشاهدة و تحميل :: فيلم أذاعة حب : بطولة : منه شلبي :: فيلم :: الفيل في المنديل بطولة : طلعت زكريا :: فيلم سامي اكسيد ال كربون بطولة : هاني رمزي ودره :: فيلم المركب بطولة : يسرا اللوزي و رامز امير ::  فيلم الفاجومي  بطولة :صلاح عبد الله والهام شاهين و خالد الصاوي :: فيلم صرخة نمله بطولة : عمرو عبد الجليل و رانيا يوسف مع بداية عرضه بدور السينما

شاطر | 
 

 أيهما أهم بحياتك كرامتك أم قلبك

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
yazan
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 61
العمر : 30
البلد : الاردن
العمل/الترفيه : الدعايه والاعلان
تاريخ التسجيل : 10/07/2010

مُساهمةموضوع: أيهما أهم بحياتك كرامتك أم قلبك   الإثنين 12 يوليو 2010 - 17:23

هل من المعقول ان نستغنى عن قلوبنا للاحتفاظ بكرامتنا في سبيل ذلك

لماذا يبيع الصديق صديقه ...؟؟

صحيح انه لابد ان تكون كرامة النفس فوق كل اعتبار

ولكن لماذا ولدت التضحيه اذا كانت كرامة النفس هي المنتصر غالبا ؟؟

أم هي مجرد كلمات نؤيد مضمونها ولكن بدون العمل بها ....

لنقف لحظة على بعض الجمل

هي موجوده في حياتنا ودائما نرددها في موقف معين

لا
وانما في حدث ،،،، خداع >> خيانة >> كراهية >> كذب >> ضعف >> هزيمة

قالوا :

( من باعنا بعناه )

( اللي يهواك اهواه .. واللي ينساك انساه )

( الذي لا يعتبرك ربحاً لا تعتبره خسارة )

( الصديق وقت الضيق )

فكر قليلاً ...



هل نستطيع حقا تطبيق ذلك !!

فعندما نلتقي بصديق مثلا ..نثق به..ونبوح له بمشاكلنا

ثم مع مرور الايام نكتشف انه لا يحبنا...ولا يعتبرنا الا خيال

في غيابه نسئل عنه ...وان غبنا لا يسئل عنا

هل حقا نتخلى عنه

لا ادري !!!

أيهما أهم بحياتك كرامتك أم قلبك؟
ياريت الكل يجاوب
منــــــــــــــــــــــــــــــــقولــــــــــــــ
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ميرو المصراوية
مشرف قسم
مشرف قسم
avatar

انثى
عدد الرسائل : 3935
العمر : 28
البلد : اسكندرانية عروسة البحر المتوسط
العمل/الترفيه : ماوريش حاجة
تاريخ التسجيل : 02/04/2010

بطاقتي الشخصية
المدينه: اسكندرية
حكمه أعمل بها: بات مظلوم ولا تباتش ظالم

مُساهمةموضوع: رد: أيهما أهم بحياتك كرامتك أم قلبك   الإثنين 12 يوليو 2010 - 17:32

بالنسبة ليا انا طبعا اختار الكرامة لان كرامتى اغلى عندى من قلبى

وايه فايدة انى اختار قلبى وتنهان كرامتى واجرى ورا حد مايستهلش انى حتى افكر فيه

وانا مع المثل اللى يقول من بعناه بعنا دة مثل حقيقى جدا

الانسان لايمكن ان يعيش بلا كرامة

وخصوصا اذا ضحا بكرامته فى سبيل حد لا يستاهل هذه التضحية

يبقا ليه اخسر قلبى وكرامتى

تسلم ايدك يزن موضوع مهم وشيق جدااااااااااا

_________________


I love you I love you I love you

I love you I love you

I love you

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
azza said
مؤهل للمراقبه بالمنتدي
مؤهل للمراقبه بالمنتدي
avatar

انثى
عدد الرسائل : 925
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 22/05/2010

مُساهمةموضوع: رد: أيهما أهم بحياتك كرامتك أم قلبك   الإثنين 12 يوليو 2010 - 17:33

يا زنزون لو غابت الكرامه القلب هيموت الكرامه هى النفس اللى بيتنفسوا القلب طول ما كرامتك

مرفوعه طول ما قلبك مبسوط ومرتاح ولو كرامتك فى الارض او ضحيت بها يبقى القلب مكسور

ومهزوم فكيف نستطيع التضحيه بالكرامه مقابل القلب

انا عن نفسى كرامتى فوق كل شئ مش فوق قلبى بس
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
موجه
مؤهل للمراقبه بالمنتدي
مؤهل للمراقبه بالمنتدي
avatar

انثى
عدد الرسائل : 987
العمر : 28
البلد : أرض الله واسعة
العمل/الترفيه : حاطه ايدى على خدى ومستنيه الفرج
تاريخ التسجيل : 10/06/2010

بطاقتي الشخصية
المدينه: احلى مدينة
حكمه أعمل بها:

مُساهمةموضوع: رد: أيهما أهم بحياتك كرامتك أم قلبك   الإثنين 12 يوليو 2010 - 17:34

ههههههههههههههههههههههههههههههه

سؤال وجيه والله وانا هجاوبك عليه بصراحه

انا اهم حاجه عندلى هى كرامتى

لان الانسان لو معندوش كرامه

يبقى مايستحقش يعيش

اما بالنسبه لقلبى ادوس عليه بالجزمه

لو هييجى على كرامتى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
yazan
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 61
العمر : 30
البلد : الاردن
العمل/الترفيه : الدعايه والاعلان
تاريخ التسجيل : 10/07/2010

مُساهمةموضوع: رد: أيهما أهم بحياتك كرامتك أم قلبك   الإثنين 12 يوليو 2010 - 17:37

مشكوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووورين على المشاركات الحلوه
وانا كمان كرامتي فوووووووووووووووووووقـــ اي شي بالدنيا
مشكورين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
عاشقه الورد
مشرف قسم
مشرف قسم
avatar

انثى
عدد الرسائل : 1701
العمر : 28
البلد : ام الدنيا
تاريخ التسجيل : 10/04/2010

بطاقتي الشخصية
المدينه:
حكمه أعمل بها:

مُساهمةموضوع: رد: أيهما أهم بحياتك كرامتك أم قلبك   الإثنين 12 يوليو 2010 - 17:42

انا عندى كرامتى ثم كرامتى ثم كرامتى الا اخر يوم فى عمرى ومستعده ابيع اقرب الناس الى
قلبى فى سبيل الحفاظ على كرامتى وعملتها قبل كده والمقوله اللى بتقول الحب مفيهوش كرامه
انا بعتبرها اكتر مقوله خاطئه لان الحب اساسه الكرامه واللى يدوس على كرامتى يبقى عمرة
ما حبنى وابعيه فى ثانيه بدون تفكير
مشكور يزن على التوبيك الجميل

_________________
وحشتينا جدآ
أدراه المنتدي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
yazan
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 61
العمر : 30
البلد : الاردن
العمل/الترفيه : الدعايه والاعلان
تاريخ التسجيل : 10/07/2010

مُساهمةموضوع: رد: أيهما أهم بحياتك كرامتك أم قلبك   الإثنين 12 يوليو 2010 - 18:28

تسلمي على المشاركة الحلوه
نووووووووووووووووورتيــــــ ندوش
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
senedrela
مشرف قسم
مشرف قسم
avatar

انثى
عدد الرسائل : 3569
العمر : 32
البلد : ام الدنيا
العمل/الترفيه : النت والسفر
تاريخ التسجيل : 28/03/2010

بطاقتي الشخصية
المدينه:
حكمه أعمل بها: صور ابى

مُساهمةموضوع: رد: أيهما أهم بحياتك كرامتك أم قلبك   الإثنين 12 يوليو 2010 - 23:12

يسلمو يزن على الموضوع الحلووووووووووووووو انا عندى كرامتى فووووووووووووووووووووق كل اعتبار لان

لو اتنازلت شوى راح تتنازل دائما ويسلموووووووووووووووووووو ايديك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لا مؤاخذه
مشرف قسم
مشرف قسم
avatar

انثى
عدد الرسائل : 3322
العمر : 28
البلد : تايهه فى بلاد الله
العمل/الترفيه : الاستهبال والاستغراق فى النوم
تاريخ التسجيل : 19/06/2010

بطاقتي الشخصية
المدينه: cairo
حكمه أعمل بها: النوم سلطان ومتسألنيش ازاى

مُساهمةموضوع: رد: أيهما أهم بحياتك كرامتك أم قلبك   الإثنين 12 يوليو 2010 - 23:54


تسلم على التوبك الروعه ده بس هى كرامتى ثم كرامتى وفوق الجميع

وكلنا كده طبعا






مــــــــوغـــــ بوسي ــــــــــــــــــــــــا

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
basbosa
مشرف اول المنتدي
مشرف اول المنتدي
avatar

انثى
عدد الرسائل : 5681
العمر : 34
البلد : مصر
تاريخ التسجيل : 04/11/2008

بطاقتي الشخصية
المدينه:
حكمه أعمل بها: الصمت

مُساهمةموضوع: رد: أيهما أهم بحياتك كرامتك أم قلبك   الثلاثاء 13 يوليو 2010 - 0:43

اكيد مشكور يازن علي التوبك بس التوبك ده معاد مكرر وفي المنتدي نفس الموضوع مشكور

_________________


يابن ادم لاتدبر الامر فإن اولىَ التدبير هلكىَ سلم الامر إلينا فنحن اولىَ بِك مِنك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sad girl
مرشح للأشراف بالمنتدي
مرشح للأشراف بالمنتدي
avatar

انثى
عدد الرسائل : 6819
العمر : 26
البلد : mansoura
تاريخ التسجيل : 02/07/2010

بطاقتي الشخصية
المدينه:
حكمه أعمل بها: الصداقه

مُساهمةموضوع: رد: أيهما أهم بحياتك كرامتك أم قلبك   الأحد 31 يوليو 2011 - 14:34

تسلم ايدك يزن موضوع مهم وشيق جدااااااااااا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
أيهما أهم بحياتك كرامتك أم قلبك
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات رامي و أصدقاء جوستن تي في :: منتديات رامي :: قسم الشعر والأدب والقصه :: اشعار وخواطر-
انتقل الى: